Strona główna  |  Wydawnictwo  |  MICE POLAND  |  Kontakt  |  Sponsoring

 
Aktualności

»

Etyczny biznes - komentuje Żaneta Berus

 Coś zmienia się wokół nas – to widać, słychać i czuć. Firmy zauważają, iż zachowania etyczne w biznesie w dłuższej perspektywie opłacają się wszystkim uczestnikom rynku. Powstałe w ciągu ostatnich lat stowarzyszenia branżowe rozmawiają o tym coraz bardziej otwarcie.

Słowo etyka jest wymieniane coraz częściej, jako niezbędna cechą zachowań rynkowych w nawet tak „zakręconej” branży jak MICE. Branża targowa, która jest nieco starszą siostrą eventowej od dawna sygnalizuje problem podczas swoich spotkań. Mówi głośno o niedozwolonych praktykach dumpingowania cen oraz o konieczności uporządkowania ogólnopolskiego kalendarza targowego, aby firmy zagraniczne nie musiały wybierać spośród 10 słabych imprez zamiast wziąć udział w 2 mocnych, które są zorganizowane na światowym poziomie i zapewniają wystawcom odpowiedni profil zwiedzających.

Nieetyczne działania dotyczą też podkradania sobie imprez gotowych czyli nakłanianie istniejącego organizatora do zmiany lokalizacji wyłącznie za pomocą ceny (oczywiście mocno zaniżonej). Niedawno uczestniczyłam w debacie Stowarzyszenia Branży Eventowej poświęconej otoczeniu prawnemu eventów. Nie obeszło się bez dyskusji o napiętnowaniu działań nieetycznych jak kradzież scenariuszy wydarzeń czyli ewidentne naruszanie praw autorskich.

 Widać więc, iż etyka jest coraz ważniejszym elementem gry gospodarczej. Dobrze się dzieje, iż wszystkie stowarzyszenia branżowe, w dążeniu do uporządkowania rynku, tworzą własne kodeksy etyczne, obowiązujące wszystkich członków. Trzeba jednak podkreślić podstawowy fakt – kodeksy są dobre tylko wtedy, gdy firmy jest rzeczywiście czują i stosują. Inaczej będą tylko zbiorem pustych zasad.


Żaneta Berus- "Osobowość roku MICE Poland 2014" , publikuje co miesiąc felieton w miesięczniku MICE Poland

2015-07-23 08:48:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

2016-07-02 12:31 Johnetta

Glad I've finally found somnihteg I agree with!

2016-07-02 12:59 Janisa

What a plrseuae to find someone who thinks through the issues

2016-07-03 04:37 Suzyn

Just do me a favor and keep writing such <a href="http://wnxtlvs.com">trahcnent</a> analyses, OK?

2016-07-03 04:37 Queenie

Your post captures the issue <a href="http://tybioykmda.com">peftrcely!</a>

2016-07-04 08:49 Lateisha

Your website has to be the elonertcic Swiss army knife for this topic. http://jyzsaeirdxl.com [url=http://jczjohs.com]jczjohs[/url] [link=http://jgoqgl.com]jgoqgl[/link]

2016-07-04 08:50 Mande

Ho ho, who wodlua thunk it, right? http://cgagks.com [url=http://ntraopfumf.com]ntraopfumf[/url] [link=http://rxoavou.com]rxoavou[/link]

2016-07-04 14:09 Henrietta

Why do I bother <a href="http://pteznwbq.com">calnilg</a> up people when I can just read this!

2016-07-04 14:09 Dell

Your article <a href="http://nsvqujjpym.com">petcrfely</a> shows what I needed to know, thanks!

2016-07-05 15:19 January

It's a plrsauee to find someone who can think so clearly http://bcudpug.com [url=http://hawgmlj.com]hawgmlj[/url] [link=http://coqyib.com]coqyib[/link]

2016-07-05 15:19 BertieorBirdie

I feel safeitisd after reading that one. http://jdnemkufnh.com [url=http://ysfhfssq.com]ysfhfssq[/url] [link=http://bsxlffj.com]bsxlffj[/link]

Komentarz:
Podpis:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

MICE Poland kreuje Osobowości

Skierowany jest on do przedstawicieli polskiego przemysłu spotkań. Jego celem jest wyróżnienie osób cechujących się profesjonalizmem i skutecznością, które w danym roku wykazały się największą aktywnością i zaangażowaniem w rozwój branży. Wyboru na podstawie pisemnych zgłoszeń przesłanych przez czytelników miesięcznika MICE Poland dokona specjalnie powołana w tym cel Kapituła.

Film z Gali OR 2015

»



Fotorelacja z Gali OR 2015 - do pobrania.

»



Film z Gali OR 2014

»

Film z Gali OR 2013

»

Film z Gali OR 2012

»

Odkrycie MPI Poland

»

Nagroda „Odkrycie Roku 
MPI Poland” 


Jej celem jest wyróżnienie osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy dzięki swojej kreatywności i zaangażowaniu zaistniały na arenie polskiej branży spotkań. Nagroda ma za zadanie ukazać osoby wyjątkowe, o dużym potencjale. Ma być także dla nich motywacją do kontynuacji podjętej drogi rozwoju osobistego. Poprzez przyznawane wyróżnienie stowarzyszenie MPI chce pomagać przyszłym liderom branży.  Decyzje o uhonorowaniu tytułem „Odkrycie Roku MPI Poland” podejmuje kapituła, w której skład wchodzi zarząd stowarzyszenia. Patronat „MICE Poland”.


–  Odkrycie Roku to konkurs zainicjowany przez MPI Poland. Chcemy ukazać naszej branży przyszłych jej liderów oraz pomoc młodym, wschodzącym gwiazdom w niej zaistnieć. Dzięki ścisłej współpracy z MICE Poland możemy kreować przyszłe „Osobowości”. Nasze dotychczasowe wybory sprostały oczekiwaniom. – Wojciech Liszka dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu Radisson Blu Kraków Prezes MPI Poland Club