Strona główna  |  Wydawnictwo  |  MICE POLAND  |  Kontakt  |  Sponsoring

 
Aktualności

»


Na przestrzeni 25 lat w branży zmieniło się wszystko!




O zmianach zachodzących w branży MICE z Andrzejem Hulewiczem, prezesem Mazurkas Travel, rozmawia Marta Gołda.


Zakładali Państwo firmę 25 lat temu. Jak wyglądała wtedy branża spotkań?

Andrzej Hulewicz: Oczywiście 25 lat temu wszystko wyglądało inaczej i branża spotkań ograniczała się do scentralizowanego podmiotu jakim był Orbis i kilka innych wybranych podmiotów państwowych.
Wiele pojęć było nieznanych, np. nikt nie wiedział, co to znaczy incentive travel. Nie było organizacji branżowych, nie istniała specjalizacja. Nie było też właściwej infrastruktury. Oczywiście odbywały się w Polsce konferencje i kongresy, ale był to inny świat. Po zmianach, kiedy wkroczyliśmy na drogę gospodarki rynkowej, nastąpiła naturalna potrzeba organizowania różnego rodzaju spotkań, gdyż stanowiło to integralną część wchodzenia na nasz rynek różnych podmiotów z różnych branż. Nadal, moim zdaniem, liczba organizowanych spotkań w Polsce jest relatywnie mniejsza niż w krajach Europy Zachodniej. Dla nas jest to dobra informacja, gdyż istnieje luka do wypełnienia, którą możemy w przyszłości wykorzystać. Mazurkas od początku zwracało uwagę na branżę spotkań. Jako jedno z pierwszych utworzyło w swojej strukturze Biuro Konferencji i Kongresów i w swojej 25-letniej działalności ma na tym polu sporo osiągnięć, a szczególnie w organizacji międzynarodowych kongresów, w których uczestniczy kilka tysięcy osób. Naszym ostatnim największym wydarzeniem był międzynarodowy kongres ortodontyczny EOS 2014 (90th Congress of the European Orthodontic Society) dla 2500 osób. Nasze biuro Konferencji i Kongresów zajmowało się kompleksową obsługą całej imprezy.

 

Co w polskim przemyśle spotkań zmieniło się w tym czasie?
A.H.: Zmieniło się praktycznie wszystko, powstało wielu nowych organizatorów. Diametralnie zmieniła się infrastruktura, powstały centra konferencyjne w hotelach, jak i samodzielne jednostki kongresowe, np. w Krakowie czy Poznaniu.
Na polskim rynku mogą też swobodnie działać organizatorzy międzynarodowi. Organizowane są nie tylko typowe konferencje i szkolenia, ale też incentivy, product launche, konwencje czy też duże eventy. Polska jest też coraz częściej wybierana przez zagranicznych zleceniodawców do organizacji swoich eventów. Jesteśmy postrzegani jako atrakcyjna destynacja biznesowa. Nastąpił również ogromny wzrost liczby organizowanych wyjazdów motywacyjnych dla firm, co obserwujemy także w Dziale Wyjazdów Mazurkas Incentive dla polskich klientów korporacyjnych.Branża spotkań może przynieść ogromne zyski dla kraju i miast, w których odbywają się wydarzenia. I to, co widać wyraźnie, to że powstała konkurencja między miastami, między podmiotami organizującymi konferencje zagraniczne. Polska jako destynacja nadal niestety często jeszcze przegrywa głównie ze swoimi sąsiadami, tj. Berlinem i Pragą.

Jakie zmiany zaobserwowali Państwo we współpracy ze zleceniodawcami?
A.H.: Z jednej strony zleceniodawcy są bardziej wyedukowani, zorientowani i wiedzą czego chcą, a z drugiej strony często są nastawieni tylko na osiągnięcie jak najniższej ceny. Niestety niskimi kosztami często nie da się uzyskać zakładanych celów. System przetargów jest tak skonstruowany, że nie preferuje kreatywności i doświadczenia. Pojawiła się duża grupa zleceniodawców, która żąda pełnego kredytowania imprez, co powoduje, że często zamieniamy się w banki. Branża spotkań nadal wymaga wielu uregulowań i wszelkiego rodzaju działań, które pokażą jej znaczącą rolę przy kreacji różnego rodzaju wydarzeń

Andrzej Hulewicz
Ukończona szkoła Szkoła Główna Planowania i Statystyki w Warszawie – 1977r. Najważniejsze daty w karierze zawodowej: 1989 -1990 – pierwsze wolne wybory w Polsce i założenie Biura Podróży Mazurkas Travel; 1991-1995 – otwarcie biura Local tours w Hotelu Forum w Warszawie, zakup pierwszych autokarów i rozpoczęcie świadczenia usług transportowych; 1996-1999 – utworzenie Biura Konferencji i Kongresów oraz Mazurkas DMC Poland; przystąpienia do organizacji zrzeszające wiodące biura DMC w Europie i na świecie – Euromic; 2000-2001 – budowa i otwarcie Hotelu Mazurkas; 2007-2014 – otwarcie MCC Mazurkas Conference Center; 2015 – obchody 25-lecia działalności firmy

 

2015-05-04 11:44:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

2016-07-02 12:34 Bones

That's the thkinnig of a creative mind

2016-07-02 18:36 Viki

Woah! I’m really digging the temehatp/tleme of this site. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s challenging to get that “perfect balance” between user friendliness and appearance. I must say that you’ve done a superb job with this. In addition, the blog loads extremely fast for me on Chrome. Excellent Blog!

2016-07-03 04:37 Scout

What a joy to find <a href="http://xsbpqxf.com">sonoeme</a> else who thinks this way.

2016-07-03 04:51 Jazlyn

Absolutely first rate and <a href="http://lmhpdmm.com">co-oerpbottpmed,</a> gentlemen!

2016-07-04 08:49 Caelyn

I told my kids we'd play after I found what I needde. Damnit. http://putyseg.com [url=http://gobnqjghnlr.com]gobnqjghnlr[/url] [link=http://jhmtpixct.com]jhmtpixct[/link]

2016-07-04 09:05 Millicent

That's really thiiknng of the highest order http://hvdeaiidl.com [url=http://ivsgmeljaoj.com]ivsgmeljaoj[/url] [link=http://lrgtklcy.com]lrgtklcy[/link]

2016-07-04 14:09 Caiya

I <a href="http://qitpcc.com">rellay</a> needed to find this info, thank God!

2016-07-04 14:24 Polly

That's a smart answer to a tricky <a href="http://gmjonyn.com">quoteisn</a>

2016-07-05 15:19 Lois

Woah nelly, how about them aplspe! http://vybekxa.com [url=http://lpiiyo.com]lpiiyo[/url] [link=http://iwcktcbkoaz.com]iwcktcbkoaz[/link]

2016-07-05 15:33 Kayo

Could you write about Phsiycs so I can pass Science class? http://xnstmxd.com [url=http://smnkesg.com]smnkesg[/url] [link=http://mcdokwdglep.com]mcdokwdglep[/link]

Komentarz:
Podpis:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

MICE Poland kreuje Osobowości

Skierowany jest on do przedstawicieli polskiego przemysłu spotkań. Jego celem jest wyróżnienie osób cechujących się profesjonalizmem i skutecznością, które w danym roku wykazały się największą aktywnością i zaangażowaniem w rozwój branży. Wyboru na podstawie pisemnych zgłoszeń przesłanych przez czytelników miesięcznika MICE Poland dokona specjalnie powołana w tym cel Kapituła.

Film z Gali OR 2015

»



Fotorelacja z Gali OR 2015 - do pobrania.

»



Film z Gali OR 2014

»

Film z Gali OR 2013

»

Film z Gali OR 2012

»

Odkrycie MPI Poland

»

Nagroda „Odkrycie Roku 
MPI Poland” 


Jej celem jest wyróżnienie osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy dzięki swojej kreatywności i zaangażowaniu zaistniały na arenie polskiej branży spotkań. Nagroda ma za zadanie ukazać osoby wyjątkowe, o dużym potencjale. Ma być także dla nich motywacją do kontynuacji podjętej drogi rozwoju osobistego. Poprzez przyznawane wyróżnienie stowarzyszenie MPI chce pomagać przyszłym liderom branży.  Decyzje o uhonorowaniu tytułem „Odkrycie Roku MPI Poland” podejmuje kapituła, w której skład wchodzi zarząd stowarzyszenia. Patronat „MICE Poland”.


–  Odkrycie Roku to konkurs zainicjowany przez MPI Poland. Chcemy ukazać naszej branży przyszłych jej liderów oraz pomoc młodym, wschodzącym gwiazdom w niej zaistnieć. Dzięki ścisłej współpracy z MICE Poland możemy kreować przyszłe „Osobowości”. Nasze dotychczasowe wybory sprostały oczekiwaniom. – Wojciech Liszka dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu Radisson Blu Kraków Prezes MPI Poland Club